My Honest Opinion On Public Transport | Hint – NOT Ideal

I feel like a common theme with my content and the titles is that they all seem like I am about to go into some political talk as though I am about to rant about taxes or other Karen shit, but like it really isn’t, so I don’t know if I attract the wrong audience with it. I can imagine a bunch of middle aged women getting their hair pumped up at the back, like the typical Karen’s do, and getting ready to take notes on the topic so they too can complain about public transport or some shit. And if that does happen to be you, you are gonna be disappointed because it is just my opinion and for a bit of a laugh. I do honestly think public transport is great because of global warming and all that, but like that is the most political thing I am gonna be saying in this post so like I’m sorry to disappoint I suppose lol. I’m gonna go through each form 1 by 1 just because… well I don’t know why but I just am and I don’t know why I am telling you but lets just roll with it.

Advertisements

Trains

In all honesty, I love a good train. I think it is my favorite form because it is more relaxed kind of but still not very relaxed. I don’t know why though but they stress the shit out of me and I actually do know why so let me explain. I hope I don’t sound insane, but I also feel the same way about roller coasters which is that I kinda forget that a human controls them and they aren’t just on a time limit. And what I mean by that is that when I go on a roller coaster I get really stressed that the people aren’t going to get to me quick enough so they won’t be able to check my harness, when in reality, they control it and only start it when everyone is on. It isn’t like they have to get it all done in 5 minutes and if somebody isn’t strapped in right then that’s too bad. I feel the same way about the train too, so I feel that if the people getting in first take too long, they will just shut the doors and leave but like people control it so they wouldn’t do that unless they were like bunged up. So that is kinda stressful I suppose.

Advertisements

These are good though because they are quick and usually not too disgusting and they are quick too. Kinda nice vibes as well ad make you feel kinda grown up but like I wouldn’t be wanting to go on at night because, as a woman, I don’t think that would end well for me but like oh well. I think I made another post not long ago talking about how the train conductors are also really scary usually and act as though they have been pissed off since the day they were born, but like you just ignore them I guess and you are fine. Sometimes you can get lucky where they don’t get to you in time so you don’t have to pay and that is an added bonus like. Another thing I also get stressed about is getting onto the train and also just the train platform. I remember the first time I went on the train alone and my mum was waiting at the platform until the train left and she was in front of the yellow line and I was so panicked even when the train wasn’t moving. I was acting as though she was about to get sucked under the train just because she was close to it. I still kinda get scared of that. And when you get onto the train and have to walk over the gap to get in, I always feel as though, somehow, my phone or whatever I am holding, is going to fall in and then I will never get it back. I don’t always feel like I will fall in, but like I have to hold onto everything for dear life because I think it is somehow going to propel itself under the train. How embarrassing would that be if I did though. I always feel like I left something on the train too even when I literally didn’t bring anything onto it lol.

Advertisements

Bus

This is hands down my least favourite public transport. Like what the actual fuck I hate it so much. It is stressful enough when I have to get on it to go to school because I feel like I will get on the wrong one and end up in Russia or some shit. And the time table, like I just don’t trust it. You have to make sure that you get on the right one and when you do there are barely any seats so you have to end up sitting or standing next to the druggy who smells like actual shit. And even if you do get a seat they are always so dirty and infested with like 100 different viruses. It is so stressful as well when you get on and they just start moving the bus when you are still paying or just getting to your seat and you are literally flailing everywhere. It’s as though your drunk or something and they always suddenly stop and send you flying into someone. I always get scared that they will not stop at my stop for some reason.

Advertisements

My school bus for going home is literally shit. There are no seats, there are first years running around and shouting everywhere and you can’t even tell them to shut the fuck up, the drivers have anger issues and they sometimes put up the wrong fucking number so they drive a different way and you are like am I getting kidnapped lol. And if they do take the right way at the start, they fucking miss the last stop and we are like “umm where are you going” and they act as though they don’t know shit and are like “where was I supposed to go” and then take a bloody one hour detour just to turn around. It is so stressful and packed and they never have the heaters on in winter but in summer they seem to work and the air conditioning is broken. I hate buses with a passion and I always will

Advertisements

Taxi

I don’t really know if they are included in the public transport category but they need mentioned anyways. They aren’t too bad like but why does it have to be so awkward and expensive and also kinda embarrassing when you have to take one because you were late to school. When you get one you have to sit there awkwardly or just engage in small talk that makes you want to pull your eyeballs out. The people driving are usually quite nice though and the actual car is nice and clean which is a good touch. I don’t live in New York so like these aren’t any crappy yellow ones. You have to call the company to send someone over and they are nice and all so that isn’t the bad part but why the fuck are they so bloody expensive. Like I guess you have to pay for gas and it is more private but like for fuck sake. You just look at the meter going up every second and you get a fucking heart attack. Sitting in traffic wondering if you can afford to get home. Like what if you don’t have enough money to pay for it all because it is more than expected? Do you just walk away or what

Advertisements

I remember in primary school we went in taxis to go to things like swimming and school trips and we thought we were the bees knees. Especially if the teacher didn’t go in your car and it was just your mates and the driver. There was this one time though when it was just me, my friends and the driver and we got in and the teachers were taking role or whatever and then our driver just drove straight away because the car was full and we were like what the fuck because nobody else had left. The guy was really nice but like on the edge of scary but like he did get us to the place but then 10 minutes after, our teacher finally got there and was like what the fuck because she though we were getting kidnapped or some shit because she didn’t tell the driver to go yet. Kinda fun times I suppose. You would have to be dumb to kidnap someone in a taxi though, pretty obvious like.

Advertisements

Planes

I do love a good plane, don’t get me wrong. I mean I love the vibes, it is quiet and you can relax. It is quick and you get the best shows in the world, the safety briefing. But what the fuck is up with the food. Who pissed off the cooks to make them prepare this. I don’t mind the snacks and stuff like the muffins or tea because those are fine, but like I remember I was flying over to america from Northern Ireland and I had pasta or something and it was absolutely awful. Just the texture was so bad. It was all one texture and that was slimy. The chicken was literally rank, the pasta was near dripping and I got off the plane feeling like shit. The people on the plane were kinda cheeky and stuck up though but it might just be because it as a long flight or there were annoying customers, but even at the start you could tell they wanted to throw you out the plane. The first movie is always the most exciting because you are like “ooh, I’m watching a movie in the air on the way to holiday, how fun” but after you are all cramped, you are bored, always interrupted, you need to pee but don’t want to go past anyone and you still have hours left. So while I do prefer a plane to a boat, they can get a bit old very quickly. They are more relaxed though especially when at the airport because you have you plain time called every hour, there is a clear sign about it, there are shops that are way over priced but good for looking around and it is honestly a vibe. I love people watching, not in a creepy way, so it is cool to see how people are literally going everywhere in the world. And if you just sit at the seats near your terminal, you will be sure to never miss your plane, so good times all around.

Advertisements

I remember the first time that I went on a plane without my parents and it was just me and my twin going over to England. The flight over was totally fine and kinda fun, but on the way back I was near in tears because, as you may know, I am quite the anxious person and we had gotten to our terminal with pretty much no bother and when we got there we sat for a bit and this guy was coming around checking the size of peoples bags. Ours had gotten through before so we were like we’ll be fine. Spoiler alert, we weren’t. It was the same airline, the same bags, the same stuff in it and the bag wouldn’t go in by like 1 mm. And I was like, we are never gonna get on this plane, we are going to be stranded here, I am never going to see my family again and the worker was talking about how it was too big and I was like but it got in before and he was like “not it didn’t” and I was like “bitch yes the fuck it did” and then he started talking about having to pay £30 to get it on the plane and I was like “we don’t have that much money with us” because we had just finished our trip and hadn’t brought much in the first place. And by that point I was panicking a lot inside and could only hear more about having to pay and i kept just saying “we can’t do that. We can’t afford that” and apparently by that point he was explaining that is what you normally had to do but he would let us off, so I defo looked like I was hiding something when in reality I was literally dying inside. That has traumatised me a wee bit, but as long as I just go with someone else for the rest of my life, I should be fine.

Advertisements

Anyways, I would talk a bit about boats but like, in summary, they are boring and scary, so there you go. I also feel like I have gone on long enough and I am boring myself. But please comment down below if you liked this and whether you feel the same way or have had another bad experience to tell. Don’t forget to like and follow for even more content like this and to check out my other posts. I hope you have a great day, stay safe and stay yourself PERIODT.

Advertisements

Advertisements

Advertisements

I’m not above a fight

See, I don’t really like it when people are cheeky to me. I mean you can be upfront and shout at me and I’ll be fine with that. My sisters have conditioned me to that. But if you are being passive aggressive or cheeky in front of me or behind my back, I won’t hesitate … Continue reading I’m not above a fight

Advertisements
One-Time
Monthly
Yearly

Make a one-time donation

Make a monthly donation

Make a yearly donation

Choose an amount

£3.00
£9.00
£60.00
£3.00
£9.00
£60.00
£3.00
£9.00
£60.00

Or enter a custom amount

£

Your contribution is appreciated.

Your contribution is appreciated.

Your contribution is appreciated.

DonateDonate monthlyDonate yearly
Advertisements